Daniel Teruggi / E?ric Broitmann: From tape recorders to ‚Compose with Sounds‘, a long story of interfaces - a podcast by ZKM | Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe

from 2013-12-31T15:49:31

:: ::

Composing with Sounds | Symposium

Sat, 27.04.2013

Electronic music in the class room: Examples from Europe.
Symposium with lectures and presentation from the everyday life of the project.

Partners: Music, Technology and Innovation Research Centre, De Montfort Universität Leicester ; Institut National de L’Audiovisuel Paris ; Norsk Senter for Teknologi i Musikk og Kunst Oslo
Sponsors: Europäische Kommission

Daniel Teruggi (*1952) in Argentina has developed his professional career in france, where he lives since 1977. composer and researcher, he works since 1981 at INA (national Audiovisual institute) in Paris. He has been the Director of INA’s Musical research group, GRM, since 1997 and Director of the research and experimentation department of INA since 2001.
In the research domain, he has been actively working on the preservation of audiovisual collections and particularly electroacoustic music.
He has composed nearly 80 works, mainly for the concert and always using electroacoustic devices with or without acoustic instruments. he is the author of numerous research articles related to sound and musical perception as well as musical analysis. His music has been performed in more than 30 countries and published in different CD collections. he is founding member of the international electroacoustic Musical studies network.
PhD in Art and Technology at the University of Paris VIII, Daniel Teruggi, has developed an important educational activity at the Sorbonne University or as visiting professor in Hertfordshire (Great Britain), guest professor at the TU Berlin and Universidad 3 de Febrero (Argentina).

///

»Composing with Sounds« ist eine intuitive Musikbearbeitungssoftware, die im Rahmen eines EU-Projekts von vier europäischen Partnerinstitutionen von 2011 bis 2013 entwickelt wurde: Dem Music, Technology and Innovation Research Centre der De Montfort Universität Leicester (UK), Institut National de L’Audiovisuel Paris (F), Norsk Senter for Teknologi i Musikk og Kunst Oslo (NOR) und dem ZKM | Institut für Musik und Akustik Karlsruhe (D).

Neben der Entwicklung der Software für den Schuleinsatz, wurden Workshops für LehrerInnen, VermittlerInnen und SchülerInnen angeboten, um sich mit dem Programm vertraut zu machen. Weiterhin wurden Kompositionsaufträge an KomponistInnen der jeweiligen Länder vergeben, die gemeinsam mit SchülerInnen mit Hilfe von »Composing with Sounds« elektroakustische Stücke erarbeiteten. Ziel des Projekts ist, junge Menschen an die elektronische Musik heranzuführen, den transeuropäischen Austausch zu stärken, eine unterrichtstaugliche Software im europäischen Verbund zu entwickeln und schließlich auch neue künstlerische Arbeiten zu erschaffen.

Auf dem Symposium geben die ProjektleiterInnen der vier Partnerorganisationen einen Einblick in die verschiedenen Phasen der Projektarbeit und diskutieren über die Schwierigkeiten als auch Erfolge.

Further episodes of ZKM | Karlsruhe /// Veranstaltungen /// Events

Further podcasts by ZKM | Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe

Website of ZKM | Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe